De perfecte headline op Linkedin

0
Leestijd: < 1 minuut

Een headline op Linkedin is één van de belangrijkste onderdelen die je kan toevoegen aan je profiel. Dit is iets wat iedereen ziet die je account bekijkt. En juist daarom is het zo belangrijk dat je hier ook aandacht aan besteedt. Verbeter jouw Linkedin account met de tips uit deze blog!

  • Zet in de headline op Linkedin altijd wat je huidige functienaam is of varianten daarvan. Recruiters kunnen namelijk zoeken op verschillende functietitels. Dus door meerdere namen in te vullen weet je zeker dat je makkelijker gevonden kan worden.
  • Benoem je bijzonderheden en specialismes. Dit kan bijvoorbeeld ‘Winnaar Design Awards 2019’ zijn of ‘Digital Marketeer’.
  • Naast het benoemen van je specialiteiten moet je er ook voor zorgen dat je specifiek bent in hetgeen wat je zegt. Wees concreet als je je skills beschrijft. Voorbeeld: ‘Betrokken, gepassioneerd, analytisch, stressbestendig en ambitieus. Ik zet mezelf graag in met deze eigenschappen én deel ze in mijn werk en privé!’
  • Maak gebruik van een mooie opmaak want je wilt opvallen. Doe dit niet onnodig veel omdat het er nog wel professioneel uit moet blijven zien. Bekijk de onderstaande regel ter inspiratie:
    Marketing Manager | Digital Marketing | 13 jaar leidinggevende | Fulltime beschikbaar
  • Mocht je beschikbaar zijn voor een nieuwe baan dan moet je dit zeker aangeven. Hierdoor spring je er extra uit omdat er genoeg mensen zijn die dit niet doen. Dit kan makkelijk met de tekst ‘Beschikbaar voor een nieuwe baan als Supply Chain Manager’.

Weet je nu hoe je je headline op Linkedin kan verbeteren? Klik dan gauw op de volgende link zodat je je hele Linkedin profiel kan optimaliseren!

Ben je op zoek naar je eerste baan? Bekijk ons ruime aanbod van inhousedagentraineeships en business-courses

Deel dit bericht

Comments are closed.