Business Consultant Achmea

Business Consultant Achmea
- On 28 November 2014
Rating
Business Consultant Achmea https://sollicitatieblog.nl/en/sollicitatieblog/business-consultant-achmea 4
4

Samenwerken in een driehoeksverhouding
Net als veel van mijn bloggende collega’s heb ik zonder aarzeling ‘ja’ gezegd tegen het verzoek om te gaan bloggen voor Werken bij Achmea.

Business, Marketing en IM&IT
Waarom? Daar zijn meerdere redenen voor. Persoonlijke, erg leuk om mijn oorspronkelijke achtergrond Bedrijfscommunicatie & Marketing weer in de praktijk te brengen. Veel relevanter, ik werk al geruime tijd op het snijvlak van Business, IT en Marketing. Een erg dynamische driehoeksverhouding, maar vaak ook nog een interessant spanningsveld. Tot voor 2 jaar geleden heb ik gewerkt in ,veelal, een bureau omgeving gericht op (online-) marketing aan projecten variërend voor Ajax, Schiphol Group tot ING. Nu in onze IM&IT organisatie binnen DDM Klantteam Particulier.

Vanuit dit team zijn we aanspreekpunt voor de business en hebben we als doelstelling om de (digitale) projectenkalender van onze merken Centraal Beheer, FBTO en Interpolis af te stemmen en te realiseren. Binnen ons team zijn meerdere kennisgebieden gebundeld omdat deze meer en meer naar elkaar toe groeien. Samengevat zijn dit: Online, CRM, Telefonie, Campagne- en Propositiemanagement. We kijken daarbij vanuit een multi-channel perspectief naar onze diverse roadmaps, oplossingsrichtingen, projecten en klantbediening.

De customer journey
Wat ik de afgelopen 2 jaar bij Achmea heb gemerkt is dat de focus om de klant echt centraal te stellen sterk toeneemt. Dit resulteert in veel goede initiatieven waarin de samenwerking tussen Business, Marketing en IT steeds belangrijker (lees noodzakelijk) wordt om de behoeften van onze klanten te begrijpen maar hier ook proactief invulling aan te geven. Business gaat meer en meer IT denken en IT gaat meer en meer klant denken. Bij een aantal van deze initiatieven ben ik betrokken en ik wil jullie hier graag in meenemen in mijn blogs.

Centraal daarin staan ook de customer journeys, waarin we als IM&IT organisatie in nauwe samenwerking met business en marketing van onze labels samenwerken om de volledige klantreis in kaart te brengen. De diverse klantreizen omvatten alle kanalen (o.a. online, social media) en devices (o.a. desktop, tablet, telefoon) die onze klanten gebruiken in haar contactmomenten met Achmea. Voor meer inhoud over de klantreizen zelf, de samenwerking hierin en mijn ervaringen tijdens deze trajecten neem ik jullie graag mee in mijn volgende blogs.

Pjotr van Amelsfoor

My rating