Customer Value programma Tata Steel

Customer Value programma Tata Steel
- On 05 February 2015
Rating
Customer Value programma Tata Steel https://sollicitatieblog.nl/en/sollicitatieblog/customer-value-programma-tata-steel 0
0

Joost Hartsink is in 2013 gestart en zit nog middenin zijn traineeship. Vanuit het Customer Value-programma werkt hij aan projecten die bijdragen aan het verhogen van de waarde van de producten van Tata Steel voor de klant.

Twee jaar geleden studeerde hij af aan de TU in Delft als Werktuigbouwkundige met als specialisatie Productie en Logistiek. Joost: "Daarna ben ik direct bij een logistieke dienstverlener aan de slag gegaan als projectmedewerker. Maar, na een half jaar begon ik de techniek te missen. Ik ben toen bewust op zoek gegaan naar een bedrijf waarbij ik te maken zou krijgen met grote industriële processen. Sinds begin 2013 werk ik bij Tata Steel. Sinds die tijd ben ik vier keer onderdeel geweest van een SWAT-team: met deze SWAT-teams, die bestaan uit diverse specialisten vanuit verschillende disciplines, werk je aan het oplossen van hardnekkige productfouten waar onze klanten last van hebben. Voor mij is dat heel leerzaam, omdat je in een relatief korte tijd van analyse tot implementatie van de verbetering komt.

De grootste uitdaging in mijn huidige werk zit ‘m in het continu bij elkaar krijgen van de juiste mensen die over de juiste kennis en gegevens beschikken. Gelukkig heb ik vanaf het begin alle ruimte gekregen om de zaken en projecten zelf op te pakken. Het gewoon "maar gaan doen" werkt toch het beste. Je leert dan het snelst.

Ik vind Tata Steel echt een prachtig bedrijf en ik zie veel trotse mensen om me heen. Toen ik hier pas kwam ging ik een keer op een zaterdag mee op de stoomtrein. Er waren die dag veel vrijwilligers op de been. Dat medewerkers en gepensioneerde medewerkers in het weekend je graag "hun" bedrijf laten zien. Dat is toch uniek!?"

My rating