De hulpverlening van morgen

0
Leestijd: 2 minuten

Waar het begon..
Ik ben begonnen als software engineer op de online afdeling, waarvoor ik grotendeels bezig was met apps en mobiel. Na enige tijd zocht ik meer uitdaging binnen het werk en kreeg ik de mogelijkheid om mee te draaien in diverse projecten. Ik merkte bij mezelf dat het mij motiveerde om steeds meer bij te dragen in de verandering van serviceverlening. Toen ik aangaf dat ik architect wilde worden, bood de ANWB mij ondersteuning en coaching vanuit de organisatie. ANWB heeft verschillende opleidingsmogelijkheden, trainingen en klassikale cursussen, zowel inhoudelijk gericht op functie als op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Nu werk ik als IT-architect en ben ik hoofdzakelijk bezig ben met de inrichting van de IT systemen. Dit betekent minder programmeren, maar wel op een hoger niveau nadenken over de serviceverlening, door te analyseren, te signaleren en na te denken over oplossingen.

ANWB geeft IT grote verantwoordelijkheid
We zitten nu in een tijdperk waarin zelfrijdende auto’s worden ontwikkeld en waarin platformen de basis vormen voor communicatie. Elke business unit (BU) heeft IT ondersteuning nodig om de taken te realiseren. Daarom werken er hier mensen vanuit alle IT disciplines. We zijn bijvoorbeeld momenteel druk bezig met de systeemontwikkeling die ervoor kan zorgen dat we met auto’s of de Wegenwacht kunnen communiceren. Nog beter: we werken naar proactieve dienstverlening, dat wil zeggen dat ANWB een waarschuwing kan afgeven voordat mensen überhaupt langs de kant van de weg staan.

ANWB als ICT werkgever
Binnen de IT afdeling van Hulpverlening kun je actief een bijdrage leveren aan innovatie en kwaliteit. Je werkt samen met het team aan de verbeteringen binnen de werkprocessen, zoals bij de verwerking van de complexe datastromen die bij de pechhulpverlening binnenkomen. ANWB heeft altijd lopende projecten gericht op IT en maakt gebruik van moderne tools om oplossingen te bedenken. Dat is wat mijn werk mooi maakt: de IT ontwikkelt de kwaliteit van de hulpverlening van de toekomst.

Vereiste competenties
Iedereen binnen het bedrijf is van belang en staat klaar voor elkaar. Om deze bedrijfscultuur te waarborgen, staan er binnen de ANWB een aantal cultuurwaarden centraal: openheid, vertrouwen, respect, mensgericht en samenwerking. Deze waarden zorgen voor onderlinge communicatie, verbondenheid en betrokkenheid. Een prettige werksfeer heeft namelijk ook een positief effect op de klantgerichte dienstverlening.

Deel dit bericht

Comments are closed.