Diede van Kasteren, Trainee Retail Banking

- On 28 October 2015
Rating
Diede van Kasteren, Trainee Retail Banking https://sollicitatieblog.nl/en/sollicitatieblog/diede-van-kasteren-trainee-retail-banking 3
3

Complexer dan shampoo

Tijdens dit traineeship maak je kennis met alle aspecten van retail banking: marketing, productmanagement en formulemanagement, je loopt mee op regiokantoren en werkt op het hoofdkantoor. Zo kun je heel goed ervaren en onderzoeken wat bij je past. Die diversiteit is interessant, en ING’s producten zijn een stuk complexer dan bijvoorbeeld de shampoos van Unilever.

Grote impact

De impact van een bank op zijn klanten is heel groot. We leveren producten en diensten die direct raken aan het dagelijks leven van consumenten. Een hypotheek voor je huis, spaargeld, je boodschappen kunnen betalen… dat zijn belangrijke zaken voor mensen. Dat heb ik heel sterk ervaren tijdens mijn eerste twee projecten. Mijn eerste opdracht was binnen het Zorgeloos Woonteam: een speciaal team dat proposities bedenkt voor mensen die binnen nu en drie maanden hun hypotheek niet meer kunnen betalen, een situatie die vanwege de crisis helaas vaker voorkomt dan voorheen. Mijn tweede opdracht was als projectleider voor het tv-programma ‘Hoeveel ben je waard?’. ING is creative sponsor en zodoende betrokken bij de inhoud van deze serie. Dat past binnen ING’s Financieel Fit-programma, waarmee we mensen inzicht en overzicht in geldzaken geven.

De projecten verschillen heel erg van elkaar, maar zijn beide gericht op mensen sterker maken op financieel gebied.

Keuzevrijheid

Ik heb me ook georiënteerd op traineeships bij ABN Amro en Rabobank. Bij hen moet je als trainee direct een specifieke keuze maken of je juist heel breed oriënteren. Bij ING krijg je de vrijheid om zelf te kiezen uit de tracks - Retail Banking, Commercial Banking, Risk, IT en Finance - en om ook daarbinnen een eigen keuze te maken. Zo kan ik binnen Retail Banking diverse aspecten bekijken.

Energie

De sfeer bij ING spreekt me heel erg aan, dat was vanaf het begin direct zo. Je merkt aan alles dat dit een bank is die vooruit wil. Hier zitten mensen die iets anders willen dan de ‘oude bank’. Als je met die energie kunt werken, is dat echt top.’

My rating