Ervaring Account manager Heineken

Ervaring Account manager Heineken
- On 30 September 2014
Rating
Ervaring Account manager Heineken https://sollicitatieblog.nl/en/sollicitatieblog/ervaring-account-manager-heineken 0
0

Alexandra Gudowski, Account Manager Horeca

''Sidney, New York, Tokio, het maakt niet uit in welk land je horeca bezoekt, overal wordt Heineken gedronken. De Nederlandse Horeca met alle verkooppunten is nog steeds de thuisbasis van Heineken. In mijn baan als Account manager Horeca fungeer ik als schakel tussen deze twee werelden: de klant en Heineken. De klant kiest voor Heineken omdat hij gelooft in de meerwaarde van onze merken voor zijn onderneming. Mijn taak is zijn behoeftes en doelen te begrijpen en hem te ondersteunen met alles wat ik vanuit Heineken in handen krijg aan merken, concepten en kennis. Ik werk veel samen met mijn collega's van bijvoorbeeld Trade Marketing en hun kennis heb ik nodig om de klant de best mogelijke oplossing te bieden. Je kunt hierbij denken aan omzet verhogende activatieprogramma's, evenementondersteuning of interieuradvies. De doelstellingen van de Horeca ondernemer worden automatisch mijn doelstellingen en samen kijken we hoe we een win-win situatie kunnen creëren.''

''Mijn dag begint op kantoor. Dan doe ik mijn administratie en zorg ik dat wat ik met klanten heb afgesproken ook daadwerkelijk wordt gedaan, ook bereid ik mijn gesprekken voor, die ik die dag ga voeren. Tevens bespreek ik samen met mijn collega van de afdeling debiteurenbeheer de openstaande debiteuren, daar zitten we heel scherp op. Meestal ga ik rond een 11 uur de markt in. Per dag heb ik meerdere bezoeken gepland staan. Dit kunnen acquisitie- of relatiegesprekken zijn, maar ik praat met Horeca ondernemers ook over financieringen, activaties van marketingprogramma's of nieuwe producten die Heineken op de markt brengt.''

''Als Account Manager is het cruciaal dat je vaak zelfstandig beslissingen neemt en je daarvoor de verantwoordelijkheid draagt. Ik krijg daarvoor ook de ruimte, deze verantwoordelijkheid typeert de organisatiecultuur van Heineken. Zo werd ik eens gebeld door een festivalorganisatie met de vraag of wij Heineken wilden schenken op een festival waar 10.000 mensen zouden komen. Ik had kort de tijd om een beslissing te nemen en een offerte neer te leggen. Natuurlijk sta ik er op dat soort momenten niet alleen voor en kan ik overleggen met mijn team en manager. Dit zijn wel de dingen waar ik energie uit haal: een beslissing nemen, er keihard voor gaan en een mooi eindresultaat bereiken. Natuurlijk neem ik ook wel eens minder leuke beslissingen waarvoor ik de consequenties moet dragen, bijvoorbeeld bij debiteurengesprekken.''

''In mijn functie is het belangrijk dat je passie hebt voor de merken die je verkoopt. Passie betekent voor mij dat ik mij emotioneel betrokken voel bij de merken en producten die ik vertegenwoordig. Het zijn sterke, mooie merken en Heineken staat voor kwaliteit, daar sta ik zelf ook voor. En dit zie ik ook terug bij mijn collega's. Hoe verschillend mijn collega's ook zijn, we delen de passie voor Heineken.''

My rating