Voedsel tegen stress

Voedsel tegen stress
- On 17 November 2014
Rating
Voedsel tegen stress https://sollicitatieblog.nl/en/sollicitatieblog/voedsel-tegen-stress 3
3

Het is heel normaal om zenuwachtig te zijn voor een sollicitatiegesprek. Het is dit gesprek, deze indruk, die een deel van jouw toekomst bepaalt. Gelukkig zijn er een aantal producten die je kunt eten om je stress de baas te zijn. Het beste begin je de avond van tevoren al met het eten van het volgende voedsel.

In asperges zit heel veel foliumzuur in en dat zorgt ervoor dat je je hoofd koel houdt. Je kunt ze bijvoorbeeld in je salade verwerken. Er zijn onwijs veel recepten met deze groente, even op internet kijken helpt je verder.

Avocado bevat luteïne, betacarotene, vitamine E, vitamine B, foliumzuur en glutathion. Dit laatste zorgt ervoor dat je lichaam bepaalde vetten blokkeert die schade kunnen aanrichten. Avocado is prima voor op broodjes en crackers.

In bessen zitten veel antioxidanten en die zorgen ervoor dat je een gezonder lichaam krijgt, inclusief je hersenen! Alle bessen zijn ook nog eens rijk aan vitamine C en het is bewezen dat je daardoor minder stress hebt.

Uit meerdere onderzoeken is gebleken dat kamille thee kalmeert. In groene thee zit theanine, een stofje dat de kans op kanker vermindert en bovendien je hersenen en flinke boost geeft waardoor je betere prestaties levert.

Chocola voorkomt depressies en verlaagt je bloeddruk waardoor je kalm wordt. Eet het niet te veel, want het bevat wel heel veel vet. Ga voor pure chocola, het liefste met 75% cacao of meer.

Als koeien in een weiland hebben gegraasd voordat ze zijn geslacht, bevatten het biefstuk meer vitamine C en E en bètacaroteen dan slacht koeien. Ook zit er heel veel omega 3s in waardoor de bloeddruk omlaag gaat. Je hebt minder kans op ziektes zoals kanker, hartkwalen en depressie.

Havermout zorgt ervoor dat je hersenen serotonine aanmaken, een stofje dat je goed doet voelen en dat je stress kunt overwinnen. Het is bewezen dat je scherper bent als je ontbijt met havermout.

Ook in sinaasappel zit heel veel vitamine C en je kunt sinaasappels overal mee naartoe nemen door hun dikke schil.

Walnoten bevatten linoleenzuur, een essentiele bron van omega-3 vetten. Hierdoor wordt geheugenverlies voorkomen, dus je onthoudt dingen beter. Je voorkomt hiermee de veroudering van je hersens.

My rating