Ervaring van een marketing stagiair

0

Van begin af leek het me ontzettend gaaf om een kijkje te nemen in de keuken van een multinational en dan het liefst eentje met Nederlandse roots. Hierdoor kwam ik bij FrieslandCampina terecht, een lekker nuchter bedrijf waar leren en ervaren voorop staat. Op dit moment loop ik een half jaar stage bij het merk Campina bij het yoghurts & desserts team, een superleuke en gezellige groep bij elkaar!

Tijdens mijn stage ben ik organisator geweest van de Campina Open Boerderijdagen, één van de grootste outdoor evenementen in Nederland waar dit jaar ruim 122.000 bezoekers op af zijn gekomen. Je hebt hierbij te maken met heel veel verschillende partijen zoals een design en PR bureau, gemeentes, melkveehouders, een logistieke partner, verschillende partners die Campina en niet-Campina materialen verzorgen, productielocaties en ga nog maar even door. Soms was het behoorlijk wat gestress om alles goed op tijd rond te krijgen, maar alle positieve reacties van melkveehouders en bezoekers hebben ontzettend veel voldoening gegeven.

Verder ben ik betrokken bij de verpakkingswissels van alle Campina vla, yoghurt en pap die om de 12 weken plaatsvinden. Ook ben ik onderdeel van het bedenken en lanceren van de Campina vla Seizoensvariatie Mango, een introductie die in week 24 in de schappen komt. Heel erg leuk dat ik het volledige traject van de introductie van zo’n nieuwe smaak heb mogen meemaken!

Natuurlijk waren het echt niet altijd alleen maar leuke dingen die je als stagiaire moet doen. Zo was mijn meest vervelende klus het legen én schoonmaken van 150 pakken voor het nabootsen van een schap. Maar dit staat toch wel echt met stip op nummer 1, voor de rest valt het gelukkig heel erg mee met die typische stagiaire klussen waar we allemaal wel eens van gehoord hebben. Kortom, een hele fijne stage met veel verantwoordelijkheden. Hier zal ik later met veel plezier op terug kijken én het is een mooie toevoeging aan mijn CV!

Romy, marketing stagiair

Deel dit bericht

Comments are closed.