Ervaring van Starter Heineken

0

Lizzy van de Venn is starter bij Heineken. Hieronder lees je over haar ervaring bij het bedrijf. 

Na een aantal jaren onderzoek doen voor mijn studie Bestuurskunde & Organisatiewetenschap in de non-profit sector wist ik het zeker: ik wilde een commerciële functie bij een dynamisch bedrijf. Door mijn bestuursfunctie bij Make a Move Utrecht kwam ik in aanraking met veel bedrijven, waaronder Heineken. De omvang, de internationaliteit, de goede marketing en de leuke mensen trokken direct mijn aandacht. Omdat ik nog weinig commerciële (marketing) ervaring had, besloot ik eerst een half jaar stage te gaan lopen. Tijdens die stage bleek dat alles wat ik had gehoopt uitkwam. Na twee weken wist ik het zeker: Heineken is het ideale bedrijf voor mij!

Door mijn intensieve sportverleden herkende ik mezelf in de competenties ondernemerschap, resultaatgerichtheid en het samen nastreven van een doel. Ondanks dat we resultaat gedreven zijn staat de mens centraal.

Na mijn stage ben ik gestart als Brand Manager voor Brand. Later kwam hier Affligem bij. In 2013/2014 heb ik de kans gekregen om het merk Affligem opnieuw te introduceren in de Nederlandse Markt. Ik ben hier erg trots op. Ik zat nog maar kort bij de organisatie, maar kreeg wel al veel verantwoordelijkheid. Dit is een typisch bewijs van de kansen die het bedrijf je biedt.

In mijn huidige functie ben ik Brand Manager van Heineken©. Ik ben verantwoordelijk voor het horecakanaal en een grote campagne die we eind 2015 gaan lanceren. We werken met zeven verschillende merken op de marketingafdeling. Dit brengt naast veel dynamiek ook extra kennis en expertise met zich mee. Er zijn altijd mensen die je kunnen helpen met een vraag en inspireren op je vakgebied.

Mijn grootste uitdaging is mijn werk niet té leuk te vinden; al heeft mijn enthousiasme en inzet me tot dusver al veel goeds gebracht. Kenmerkend voor Heineken is dat je zelf je eigen tempo aangeeft in persoonlijke- en inhoudelijke ontwikkeling. Ik zou me graag willen ontwikkelen tot een goede marketeer en dus heb ik de opleiding ‘Nima B Consumenten Marketing’ gevolgd. Andere leuke initiatieven zijn Fit @ Heineken: zoals bijvoorbeeld de organisatie van een Bootcamp in Amsterdam/Zoeterwoude.

Als je besluit te solliciteren blijf dan vooral jezelf. Wees enthousiast, ga (onverwachte) samenwerkingen aan en zie kansen binnen de organisatie/projecten. En heb vooral veel plezier!

Deel dit bericht

Comments are closed.