Management ICT trainee – Verwachtingen Rabobank

0

Stel je even voor.
Ik heet Klaas de Bont en ben 26 jaar. Ik heb mijn studie gedaan aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam. Een Bachelor in International Business Administration en een Master in Business Information Management. Ik was in 2012 begonnen aan het Management Traineeship ICT.

Toen je voor de Rabobank koos, wat waren toen je verwachtingen en hoe heb je het Management Traineeship ICT ervaren?
Wat ik verwachtte van deelname aan een traineeship, is dat je met een groep ergens aan begint. Dat is zeker uitgekomen. Er is na een jaar een heel hechte club ontstaan op wie je kunt terugvallen voor advies en om ervaringen mee te delen. Samen met de andere lichtingen trainees heb je een leuk netwerk van jonge mensen, die allemaal met dezelfde uitdagingen te maken hebben in hun werk. Ook het aantal persoonlijke ontwikkeltrainingen is veel groter dan ik had verwacht. Het gaat veel verder dan alleen vakinhoudelijke trainingen. Er zijn echt heel veel manieren om jezelf te blijven verbeteren. Je ligt soms onder een vergrootglas, maar leert hierdoor je eigen gedrag en werkstijl goed kennen. Er wordt veel van je gevraagd voor reflecties en dan gaat het zowel over je sterke kanten als je verbeterpunten.

Wat heb je tot nu toe geleerd tijdens het Management Traineeship ICT en wat verwacht je van de komende periode?
Ik heb mijn eigen werkstijl goed leren kennen, bijvoorbeeld hoe ik presteer onder druk of bij tegenslagen. Ook weet ik hoe ik mijn analytische en kritische instelling het beste kan gebruiken binnen mijn werk en naar anderen toe. Door verschillende opdrachten te doen heb ik Groep ICT prima leren kennen en weet ik nu beter welke functies en welke omgevingen bij mij passen en waar ik in verder wil. Tijdens het tweede jaar wil ik nog een functie binnen lijnmanagement proberen om mijn persoonlijk leiderschap verder te ontwikkelen. Op basis van al deze ervaringen kan ik bepalen in welke functie ik ga starten na mijn traineeship .

Deel dit bericht

Comments are closed.