Een nieuw hoofdstuk – Marjolijn de Haas

0

‘ING is voor mij net een snoepwinkel’

Marjolijn heeft sinds de start van haar traineeship ervaring opgedaan op het snijvlak van persoonlijk en digitaal. Afgelopen jaar werkte ze als Formuleontwikkelaar voor ING Kantoren. Ze gaat nu aan de slag bij de Omnichannel tribe.

Ongelooflijk hoeveel er in een paar maanden kan gebeuren! Na een heerlijke vakantie in oktober startte de aannemer met de verbouwing van ons nieuwe huis en begon mijn zoektocht naar mijn ‘uitstroomplek’: de eerste vaste functie binnen het traineeship. En nu is het zover: we gaan verhuizen en ik start als Customer Journey Expert bij de Omnichannel tribe. Ik ga werken in de squad Access & Trust, waar we ons bezighouden met de toegankelijkheid en veiligheid van de Mobiel Bankieren app.

Binnen ING Nederland kun je werkelijk alle kanten op en daar heb ik de afgelopen jaren volop gebruik van gemaakt. Ik wist al een tijdje dat ik in mijn eerste vaste functie aan de slag wilde als Customer Journey Expert. Ik had ook een paar tribes op het oog die pasten bij mijn wensen: product overstijgend en digitaal. Toch vond ik het lastig om een knoop door te hakken. ING is voor mij net een snoepwinkel: er zijn zoveel leuke plekken. De keuze voor Omnichannel heb ik gemaakt op basis van de inhoud van de functie én vanwege de ‘zachte kant’. Zo besteedt mijn nieuwe Chapter Lead, Stephanie Pelsmakers, veel aandacht aan persoonlijke ontwikkeling.

Het werk bij Omnichannel wordt een gave uitdaging, zeker als je bedenkt dat er per dag meer dan 4 miljoen keer wordt ingelogd op de mobiel bankieren app! Ik kijk uit naar wat ik allemaal kan leren op het gebied van digital customer experience. Daarnaast heb ik zin om aan de slag te gaan met mijn laatste certificering voor het traineeship: het schrijven van een scriptie. Ik wil graag de wisselwerking tussen gebruiksvriendelijkheid en fraudepreventie onderzoeken.

Dit betekent niet dat ik fluitend weg ga bij Kantoren. Na acht maanden als adviseur en een jaar als Formuleontwikkelaar heb ik echt een ‘Kantoren-hart’ gekregen. Mijn laatste weken waren een aaneenschakeling van hoogtepunten. Ik heb meerdere presentaties gegeven over de resultaten van de pilot waar ik afgelopen jaar aan heb gewerkt. Die pilot stond in het teken van het digitaal zelfredzamer maken van onze klanten. De presentaties werden enthousiast ontvangen en ik merk ook dat ‘digital empowerment’ nu een gevestigd gedachtegoed is. Dat is iets heel moois om achter te laten. Mijn collega’s hadden een spectaculair afscheidsfeestje georganiseerd met als thema ‘De blits maken’, in de stijl van de nieuwe campagne voor de Mobiel Bankieren app. Het was een hele mooie afsluiter van een heel mooi jaar.

Met mijn start bij Omnichannel begint voor mij een nieuw hoofdstuk en komt een einde aan mijn blog. Ik heb twee jaar lang met veel plezier mijn belevenissen als trainee gedeeld. Nu is het de beurt aan Bastiaan van der Boor. Dank voor het lezen en voor de vele leuke reacties!

Deel dit bericht

Comments are closed.