Roderick bij Nestlé Nederland

0

Key Account Manager JUMBO

Startdatum NestléJuli 2011
StudieMsc. Bedrijfskunde
Passies en hobby’sHockey, skiën, reizen en lekker op pad met vrienden en familie

Hoe ben je bij Nestlé terecht gekomen?

Op basis van een wensenlijstje heb ik verschillende FMCG-bedrijven met elkaar vergeleken en al snel werd het duidelijk dat Nestlé bij mij op nummer 1 stond. Dit vanwege het generieke Young Talent Programme, waarbij je na een uitgebreide introductie periode allereerst aan de slag gaat als Regional Account Manager in de buitendienst. Vervolgens start je in een commerciële functie op het hoofdkantoor. De direct uitdagende functies met flinke verantwoordelijkheid binnen o.a. Sales, Marketing en Categorie Management leken mij zeer interessant en goed voor mijn ontwikkeling. Rond de 2,5 jaar wissel je van functie waardoor je breed wordt opgeleid om uiteindelijk die top manager te worden. Op basis van bovenstaande was de keuze voor Nestlé dus uiteindelijk snel en gemakkelijk gemaakt.

Mijn loopbaan bij Nestlé

Na een leerzame introductieperiode, waarbij je de gehele organisatie goed leert kennen, ben ik gestart als Regional Account manager in de buitendienst. Deze functie heb ik 9 maanden uitgevoerd, waarna ik ben begonnen als Trade Marketeer voor MAGGI en NESCAFÉ en ik verantwoordelijk was voor Albert Heijn, JUMBO en C1000. Als Trade Marketeer probeer je de visie van de merken zo goed mogelijk door te vertalen naar je klant, kansen op de winkelvloer te benutten en maximale distributie te realiseren. Na goed gepresteerd te hebben kreeg ik na 1,5 jaar de kans om Categorie Manager voor MAGGI te worden, waarbij ik verantwoordelijk werd voor de ontwikkeling van een categorie en de groeistrategie en visie van MAGGI. Mijn doel was om samen met mijn retailpartner de MAGGI-categorieën te laten groeien. Na deze functie wederom 1,5 jaar vervuld te hebben, ben ik sinds 5 maanden als Key Accountmanager MAGGI & Nutrition werkzaam. Binnen deze functie ben ik verantwoordelijk voor het account JUMBO. Dagelijks ben ik bezig om onze investeringen zo effectief mogelijk in te zetten en kansen op de winkelvloer op het gebied van assortiment en activaties te realiseren.

Waarom Nestlé?

Voor Nestlé werken is jezelf snel ontwikkelen in de verschillende commerciële disciplines om uiteindelijk op (middel) lange termijn een complete manager te worden. Tevens is het kiezen voor een bedrijf waar je het ontzettend naar je zin zult hebben. Dit komt mede door de goede sfeer die er hangt en de cultuur die er heerst om elkaar te allen tijde te helpen bij uitdagende vraagstukken of bij het benutten van kansen. Hierdoor is het plezierig om samen te werken en worden er collectief de mooiste resultaten behaald. De maandelijkse borrels, de skivakantie, het hockeyteam, de beschikbare tennisbanen of de etentjes met je team of lichtingsgenoten zorgen ervoor dat je niet alleen met collega’s maar ook met vrienden samenwerkt. Dit alles gecomplementeerd met Young@Nestlé-activiteiten, een initiatief dat met budget en goedkeuring van het management meerdere keren per jaar lunchsessies en vrijdagmiddag Masterssessies mag organiseren. Dit heeft als doel om werknemers op een ontspannen manier met elkaar in contact te brengen, zoals tijdens een bezoek aan een Nestlé-fabriek of buitenlands kantoor of andere soortgelijke activiteiten gericht op persoonlijke ontwikkeling of ontspanning.

Kortom, de balans tussen de steeds wisselende uitdagende functies, de aangename cultuur en bovenal de nevenactiviteiten die je met “collega’s/vrienden” onderneemt en niet te vergeten het feit dat je lekker op de fiets vanuit Amsterdam naar je werk kunt, vind ik bij Nestlé de beste balans tussen ‘Work hard, Play hard’.

Deel dit bericht

Comments are closed.