Op zoek naar digital natives

0
Leestijd: < 1 minuut

Online groeit als kool

Bob vertelt over de grote vraag naar digitale specialisten: ‘Er sluiten steeds meer bankkantoren, terwijl online groeit als kool. Maar het aantal werknemers groeit nog niet hard genoeg mee. De afdeling Digital Banking wordt op dit moment gevormd door zo’n 150 man. De behoefte aan digital natives is groot: mensen die zijn opgegroeid in een wereld vol hedendaagse technologie. Voor hen is programmeren bij wijze van spreken bijna net zo vanzelfsprekend als lezen en schrijven. Nieuwe werknemers komen terecht in een van de multidisciplinaire teams binnen e-commerce, business development of strategie.’

Tijd voor een nieuw imago

Veel digitale specialisten zijn volgens Bob geneigd om naar ‘hippere’ bedrijven als bol.com en Coolblue te gaan. ‘ABN AMRO heeft nog niet het imago van digitaal werkgever. Terwijl we bij uitstek het bedrijf zijn dat volop aan het vernieuwen en digitaliseren is. ICT staat steeds meer aan de basis van onze dienstverlening. En dat zal de komende jaren alleen maar groeien. Dat zie je ook terug bij Digital Banking. Een afdeling die volop groeit. Er werken hartstikke veel jonge, gedreven mensen die volop kansen en middelen krijgen om de bank en zichzelf verder te ontwikkelen. We zoeken juist geen traditionele bankmensen, maar een jonge generatie die werkt omdat ze het leuk vindt. Mensen die de bank en zichzelf beter willen maken. Digital natives die de drive hebben om alles uit de techniek te halen en het aandurven om de rest van de organisatie hiervoor te enthousiasmeren. Mooie uitdaging, toch?’

Deel dit bericht

Comments are closed.