Een ‘spin in het Koning & Hartman web’

0

De staf-afdeling Marketing & Communications van Koning & Hartman maakt vanuit strategische plannen de vertaalslag naar concrete acties en ondersteunt de Business Units van Koning & Hartman in hun profilering in de markt. Eén van onze Young Professionals maakte als Junior Marketing & Communications Specialist deel uit van dit veelzijdige team.

Koning & Hartman bestaat uit meerdere Business Units (BU) die zich ieder focussen op specifieke markten, uiteenlopende doelstellingen najagen en zich bevinden in een omgeving waarin technologische trends elkaar snel opvolgen. De Marketing & Communicatie afdeling ondersteunt de business om hun technische producten en diensten te profileren en te vertalen naar concrete oplossingen waar de klant naar op zoek is. Binnen deze afdeling werd de functie van Junior MarCom Specialist vervuld door Young Professional Danique Witlox, die als ‘spin in het Koning & Hartman web’ fungeerde om strategische plannen vanuit de diverse Business Units te vertalen naar concrete middelen voor verschillende doelgroepen.

In deze functie leerde Danique in zeer korte tijd de organisatie kennen. Young Professional Danique: “Omdat je op de Marketing Communicatie afdeling voor de hele organisatie werkt, leerde ik snel te schakelen en wist ik in korte tijd bij wie ik moest zijn voor welke informatie. Ook ontwikkelde ik mijn commerciële vaardigheden; een heel technisch product met ingewikkelde specificaties vertalen naar een oplossing waarnaar de klant op zoek is, zorgt er voor dat je leert denken vanuit je klant.” Koning & Hartman richt zich op de Business to Business markt en bedient klanten in verschillende lagen van de organisatie; techneuten, ontwikkelaars, producenten, (innovatie)managers en eindgebruikers, deze mensen zijn op zoek naar voor hun relevante informatie en moeten dus op een andere manier benaderd worden.

De taak van de Junior MarCom Specialist is om de strategische doelen van de organisatie om te zetten in concrete, doelgroepgerichte acties om daarmee bij te dragen aan de omzet van de business. Denk hierbij aan het versturen van nieuwsbrieven over de producten en diensten van Koning & Hartman, profilering in de media door middel van persberichten en social media, seminars en events organiseren, maar ook interne communicatie via verschillende kanalen. Een Young Professional die een staffunctie vervult richt zich daarnaast ook op het optimaliseren en verbeteren van taken en processen. In deze functie uitte zich dat in kwalitatief betere en meer leads genereren voor de business, waarvoor verschillende succesvolle acties zijn uitgerold. Zo zijn de open- en doorklikrate van de nieuwsbrieven gemiddeld met 5% verhoogd, is een succesvol seminar georganiseerd met 50 aanwezige relaties en potentiële klanten en veel media-aandacht hieromtrent.

Koning & Hartman Young Professionals Programma
Kennis is één van de belangrijkste speerpunten van Koning & Hartman. Het opleiden en begeleiden van jong talent speelt hierbij een belangrijke rol binnen onze organisatie. Vanuit die gedachte zijn we in 2011 gestart met het Koning & Hartman Young Professionals Programma. Nu, een aantal jaar later, zijn er ruim 50 Young Professionals ondergebracht bij onze eigen business units, klanten en partners, waar zij met hun gedrevenheid en frisse blik elke dag het verschil maken. Lees alles over ons Young Professionals Programma op deze pagina.

Deel dit bericht

Comments are closed.