Roger Loo sloeg de stap van Commercieel Directeur over. Van Business Director bij FrieslandCampina, werd hij in één keer Managing Director bij Kraft Heinz. Hoe hij dat heeft gedaan? Lees het in dit interview.
Door zijn ouders is Roger Loo altijd gestimuleerd om voor zijn carrière te gaan. Ook wanneer hij voor lastige keuzes stond. Soms lonkt bijvoorbeeld het buitenland. Loo zegt daarover: “Ik ben nu 36 jaar. Ik wil blijven groeien, maar wel met de juiste balans tussen werk en privé. Ik heb drie kinderen, een geweldige vrouw en veel vrienden. Om gelukkig te zijn moet ik tijd met hen doorbrengen. Maar aan de andere kant leg ik bij alles de lat zo hoog en vind ik ontwikkeling zo belangrijk, dat ik een internationale carrière niet uit kan sluiten.”
Werken bij Kraft Heinz
Vooralsnog zit Roger goed op zijn plek als Managing Director bij Kraft Heinz. Er is wel veel veranderd bij het bedrijf uit Zeist. “Veel mensen waarschuwden me al voor de veranderingen, maar ik zie het als vruchtbare grond. Ik heb twee opdrachten: groeien in de Benelux en een stabiele organisatie bouwen die het verschil gaat maken. We gaan een nieuw hoofdstuk schrijven.”
Om een nieuw hoofdstuk te beginnen, moet je wel de rest van het boek kennen. Roger Loo vat het als volgt samen: “Het oude Heinz en het nieuwe Kraft Heinz verkopen dezelfde merken, maar zijn totaal verschillende bedrijven. En daar horen andere mensen bij. Het is aan mij om die nieuwe organisatie op te bouwen. We zijn onder andere een fantastisch traineeship gestart. Daarvoor ben ik op zoek naar mensen die het anders durven doen. Ambitieuze professionals die snel carrière willen maken. Je krijgt de kans om risico’s te nemen en daarvan te leren. Dat maakt Kraft Heinz vruchtbare grond voor je carrière. Dus mensen die durven racen: winnen of uit de bocht vliegen. Type Max Verstappen.”
Starten bij Kraft Heinz
“Het maakt daarbij niet uit of je veel ervaring hebt of niet,” vertelt Roger. Het gaat hem om de sparkle: “Als je de energie en mentaliteit hebt kunnen wij je alles leren.” Roger Loo, vervolgt zijn verhaal: “Soms moet je mensen in het diepe gooien om ze te inspireren en uit te dagen. Binnenkort laat ik bijvoorbeeld tien jonge talenten – starters van wie ik denk dat ze klaar zijn voor de exposure – ‘speeddaten’ met de President Europe. Zo vroeg in je carrière een discussie mogen voeren met de echte leiders van de organisatie, daar kon ik vroeger alleen maar van dromen! Degene die gebruik maken van deze exposure om zichzelf te bewijzen zullen razendsnel doorgroeien.”
Lees het volledige interview op de website van Top of Minds.