‘Ik zorg dat actiepunten ook echt tot actie leiden’
Er hangt een relaxte sfeer bij VodafoneZiggo, dat merk je meteen als je binnenkomt. Er zijn veel jonge collega’s, weinig mensen lopen strak in pak, casual is de ‘mode’. Het gebouw is inspirerend met gezellige koffiebarretjes en opvallende samenwerkruimtes. Ook kun je op veel plekken vergaderen via videoschermen, zodat je collega’s nooit ver weg voelen.
Als trainee mag ik op verschillende plekken in het bedrijf ervaring opdoen. Ik kon zelfs een dag meelopen met een monteur! Die afwisseling geeft me een goed beeld van de werkstijl en de bedrijfscultuur, maar óók van de netwerkkansen en carrièremogelijkheden.
De trainingen die ik krijg, zijn superhandig. Zo heb ik geleerd hoe ik het meeste uit meetings kan halen. Sindsdien ben ik doelgerichter: ik zorg voor een vastgestelde agenda en zit ik met een scherp oor te luisteren. Door notities te maken, zorg ik dat actiepunten ook echt tot actie leiden. Dat geeft veel voldoening.
Het traineeship heeft me een nieuwe groep vrienden opgeleverd. Door samen te starten in het programma, bouw je een echte band met elkaar op. We zijn allemaal totaal verschillend, maar stuk voor stuk keihard bezig met persoonlijke ontwikkeling. En dat levert een hoop gespreksstof op, zowel op kantoor als in de kroeg. We delen kennis en ervaring, geven elkaar feedback en hebben natuurlijk veel lol.
De begeleiding vanuit VodafoneZiggo loopt heel goed. Managers en begeleiders helpen ons bij het behalen van onze doelen en het versterken van onze skills. Uitdagingen komen veelvuldig langs en we krijgen volop kansen om te benutten.
Van collega’s hoor ik bovendien dat zulke steun na afloop van het traineeship gewoon doorgaat. De meeste managers houden nauwlettend in de gaten of alle teamleden zich goed op hun plek voelen. Door persoonlijke ontwikkelingsdoelen te bespreken, zorgen ze samen dat de boog gespannen blijft. Zo werk ik graag, want uitdaging is de perfecte stimulans voor talent.
Michelle Volbeda (1993)
Trainee VodafoneZiggo at VodafoneZiggo
Studies: Bachelor Bedrijfskunde, Rijksuniversiteit Groningen, Master Business Administration – Strategy, Universiteit van Amsterdam, Master International Marketing and Brand Management, Lund University (Zweden)