Ahold Delhaize behaalde de hoogste score op het gebied van supply chain management en het inkopen van grondstoffen. Daarnaast presteerde Ahold Delhaize met name goed op aspecten van klimaat en goed werknemerschap, belangrijke elementen van haar Responsible Retailing strategie.
Dick Boer, CEO van Ahold Delhaize: “Deze erkenning maakt mij trots op Ahold en op al onze 227.000 medewerkers. Responsible retailing is een basisingrediënt van onze Reshaping Retail-strategie en dit bewijst dat we op de goede weg zijn. Onze plaats in deze invloedrijke ranglijst stimuleert ons alleen nog maar meer in onze ambitie om een verantwoorde retailer te zijn.”
De plek in de DJSI doet recht aan de voortgang die Ahold Delhaize de afgelopen jaren heeft geboekt. Ahold Delhaize behaalde een score van 76 (van de 100), in vergelijking met een sectorgemiddelde van 47. De hoogste score in de categorie Food & Staples Retailing kwam uit op 77.
De DJSI is in 1999 als eerste wereldwijde duurzaamheidsindex van start gegaan. De benchmark volgt de prestaties van ’s werelds toonaangevende ondernemingen aan de hand van economische, sociale en milieu-gerelateerde criteria.
Het Responsible Retailing programma van Ahold Delhaize belooft de klant gezonde keuzes en producten die met respect voor mens, dier en milieu zijn gemaakt. De strategie spitst zich toe op vijf prioriteitsgebieden: gezond leven, lokale betrokkenheid, onze medewerkers, verantwoorde producten en klimaat. Responsible Retailing is een van de zes strategische pijlers die Ahold Delhaize ondersteunen in de ambitie om te groeien als onderdeel van Reshaping Retail.