‘Heel fijn: ze gooiden me direct in het diepe’
Ik ben geen geduldig type. Toen ik begon als trainee, vond ik het daarom heel prettig dat VodafoneZiggo me direct uitdaagde om te laten zien wat ik kan. Zowel het tempo als de lat ligt hoog.
Mijn eerste opdracht was meteen erg veelzijdig, precies zoals ik wilde. Ik heb niet alleen een marketingadvies voor een bepaald deel van de consumentenmarkt geschreven, maar ook een nieuwe manier ontwikkeld om leads op te volgen. Zo leerde ik strategisch te denken én doelgericht resultaat te boeken.
Binnen VodafoneZiggo gooien ze je graag in het diepe. Heel fijn! Je wordt direct eindverantwoordelijk voor een project en kiest je eigen aanpak. Hierdoor leer je direct verantwoordelijkheid te nemen en een project van a tot z uit te voeren.
Ik vond het leerzaam om met veel verschillende afdelingen en partners samen te werken. Natuurlijk probeer je iedereen tevreden te stellen, maar soms moet je juist ook harde beslissingen durven te nemen. Dat gaat in goed overleg met alle stakeholders. Een interessant leerproces! Zo heb ik in mijn eerste project met de afdelingen Marketing Communicatie, Channel Marketing en Digital geschakeld, maar ook met grote externe partijen om de tafel gezeten.
Het traineeship focust voor een groot deel op persoonlijke ontwikkeling. Zo volg je verschillende trainingen om je sterke en zwakke plekken te ontdekken. Hierdoor ontwikkel je jezelf op een hoog tempo. De dynamiek van het bedrijf helpt daarbij. Je geleerde skills kun je direct inzetten in de praktijk. En zo stapelen de kansen en leermomenten zich op.
Silke de Ruiter (1992)
Trainee VodafoneZiggo at VodafoneZiggo
Studie: MSc Business Administration aan de Universiteit van Amsterdam