‘Iedereen is bereid om je verder te helpen’
Tijdens mijn oriëntatie las ik over de verschillende projecten die de vorige VodafoneZiggo-trainees al hadden uitgevoerd: stuk voor stuk mooie uitdagingen waar ik enthousiast van werd. Er zat geen enkel project tussen dat ik niet zelf had willen doen!
Toen ik bij de selectieprocedure een glimp opving van de bedrijfscultuur, was ik nóg zekerder van mijn keuze. De cultuur binnen VodafoneZiggo is heel open en collegiaal. De eerste weken van mijn traineeship heb ik vele kopjes koffie gedronken met collega’s. Al die gesprekken stonden in het teken van kennismaken, maar zéker ook om meteen te kijken hoe we elkaar konden helpen. Deze manier van werken vind ik fijn, het informele ervan trekt mij erg aan. Iedereen staat ervoor open om kennis met je te delen om je verder te helpen met je project. Dat geeft veel nieuwe inzichten die je kan gebruiken om je project vorm te geven.
Tijdens het traineeship ontwikkel je jezelf in een ontzettend rap tempo. Ik ben nu begonnen met mijn tweede project en merk al dat ik ontzettend veel leerpunten meeneem vanuit mijn eerste project. Zo stap ik nu veel sneller op mensen af en werk ik minder chaotisch. De trainingen die bij het traject horen, zijn ook heel nuttig. Ik ben me veel bewuster van mijn sterke kanten en valkuilen. Daardoor werk ik efficiënter en haal ik meer plezier uit mijn projecten. Zelf ben ik bijvoorbeeld erg enthousiast en leergierig, het is leuk om te merken hoe ik deze karaktereigenschappen op de werkvloer kan inzetten.
Mijn ambitie is om me op een breed vlak te ontwikkelen en zo veel mogelijk te leren. Op deze manier wil ik beter leren waar mijn krachten liggen en welk carrièrepad hier goed op aansluit. Door kennis te maken met verschillende afdelingen, ontdek ik wat voor werk ik zelf zou willen doen. Daarnaast wil ik op persoonlijk vlak blijven groeien. De extra aandacht die hiervoor is binnen het traineeship, helpt enorm.
Veerle Ravensbergen (1990)
Trainee VodafoneZiggo at VodafoneZiggo
Studie: Strategic Management (Bachelor: International Business Administration)