Als Customer Intelligence Analist bij Aegon

0
Leestijd: 2 minuten

Werken bij een grote organisatie in de financiële sector. Tim Steinkuhler had het nooit van zichzelf verwacht tijdens zijn studie Business Analytics aan de Vrije Universiteit. Toch ging hij als Customer Intelligence Analist bij Aegon aan de slag: ‘Ik vind het geweldig om door grote databases te ploegen!’

Hoe kwam je bij Aegon terecht?

‘Ik schreef mijn scriptie voor een kleine softwareontwikkelaar in Berlijn. Vanuit daar ging ik op zoek naar de leukste startersfunctie in Nederland. Een recruiter vond Aegon wel iets voor mij, een bedrijf dat steeds meer beslissingen maakt op basis van data. Ik ging op gesprek en dat beviel beter dan verwacht: enthousiaste medewerkers en een uitdagend assessment. Voordat ik het wist, was ik hier Customer Intelligence Analist.’

En, hoe bevalt het?

‘Erg goed! Het is een afwisselende baan: ik werk voor zowel Aegon als Knab. Knab is een vrij nieuwe, online bank en onderdeel van Aegon. Voor deze jonge club ontwikkel ik een dashboard waarin marketeers snel en eenvoudig de resultaten van hun campagne kunnen checken. Daarnaast neem ik deel aan de Aegon Analytical Academy. Hierdoor zit ik met veel verschillende mensen aan tafel en krijg ik zelfs trainingen in het buitenland.’

Klinkt goed: trainingen in het buitenland. Wat houdt het in?

‘Elk kwartaal komen de deelnemers van de Aegon Analytical Academy vier dagen bij elkaar. Dat is steeds ergens anders, zo zijn we al in Edinburgh en Denver geweest. Daar kregen we korte colleges en groepsopdrachten. In Denver hebben we het onder meer over ‘structured opportunity identification’ gehad. Dit betekent dat je op een gestructureerde manier een complex vraagstuk leert beantwoorden.’

Alleen maar hard werken dus?

‘Haha, nee hoor! Zowel na Denver als na Edinburgh hebben we een paar vrije dagen opgenomen om leuke dingen te doen. Zo zijn we in Denver naar een ijshockeywedstrijd geweest en hebben we de Broncos aangemoedigd, een American football team. Super tof! Ook hebben we samen gekookt. Op die manier leer je elkaar steeds beter kennen. Dat schept een band.’

Wat staat je de komende maanden te wachten?

‘Bij Knab gaan we aan de slag met online data en in maart gaan we met de deelnemers van de Aegon Analytical Academy naar Madrid. Daar staan de onderwerpen ‘customer based pricing’ en ‘communication skills and preferences’ op het programma. Het eerste houdt in dat je op basis van data de prijs van producten leert vaststellen. Het tweede betekent dat je de communicatievoorkeuren van je gesprekspartner én die van jezelf leert herkennen. Als je die weet, kun je efficiënter communiceren. Daarnaast ga ik nog twee keer drie maanden een project doen bij een ander bedrijfsonderdeel. Eén daarvan moet in het buitenland zijn. Ik weet nog niet waar dat zal zijn, maar ik verwacht een mooie uitdaging!’

Deel dit bericht

Comments are closed.