Vandaag heeft Johan Keurentjes, directeur van De Nieuwe Zaak, op een speciale bijeenkomst tijdens de Webwinkel Vakdagen het e-Academy certificaat ontvangen voor de nieuwe opleiding tot Digital Marketing Professional. Het is in een vorm van een ‘mini’ traineeship/ intense training van 8 weken.
De behoefte aan Digital Marketing Professionals neemt enorm toe en tegelijkertijd moeten we vaststellen dat de mensen die door de hogescholen en universiteiten worden afgeleverd worden nog niet klaar zijn voor de digitale arbeidsmarkt. Met de opleiding tot Digital Marketing Professional wordt de kennis en ervaring van de specialisten van De Nieuwe Zaak op het gebied van online advertising, SEO, content, social media, e-mail, conversie optimalisatie, A/B testen, analytics en big data in een intensief programma overgebracht op een selecte groep van recent afgestudeerden in Commerciële Economie, Marketing en Communicatie. De training bevat daarnaast strategische, juridische en technische modules en ook de communicatie en slagvaardigheden zullen worden getraind.
Eigenlijk is alles bijzonder aan deze opleiding, omdat bijvoorbeeld ook de impact van marketing op techniek aan de orde komt. Daarnaast wordt ook werkervaring opgedaan in de marketingteams van De Nieuwe Zaak. De opleiding wordt na 8 weken afgesloten met een tweedaagse reis naar Dublin met o.a. een training bij Google.
De Nieuwe Zaak heeft de opleiding tot Digital Marketing Professional in samenwerking met Hogeschool Windesheim ontwikkeld. Een aantal specialisten van De Nieuwe Zaak is in 10 weken getraind in didactische vaardigheden door een team van de opleiding Commerciële Economie en de opleiding Communicatie van Windesheim. Daarnaast is de inhoud van de opleiding samengesteld in samenwerking met docenten van Windesheim.
Johan Keurentjes, directeur van De Nieuwe Zaak: “Er is in onze sector een grote en groeiende behoefte aan Digital Marketing Professionals. We zijn bijzonder trots dat we vandaag het e-Academy certificaat voor onze opleiding hebben ontvangen. Het is voor mij niet alleen het bewijs dat we een uitstekend trainee programma hebben ontwikkeld, maar ook het bewijs dat een intensieve samenwerking met de Hogescholen en Universiteiten in Nederland goed is voor de sector, de afgestudeerden en de onderwijsinstellingen”
Harry Donker, opleidingsmanager Commerciële Economie (Windesheim): “Het is geweldig om met de online specialisten 10 avonden zowel inhoudelijk als didactisch te sparren. Online marketing leer je niet door alleen een boek lezen, het is een ervaringsvak waarin je leert door te doen en het vakgebied ontwikkelt zich continu. Het is die juist die ervaring en kennis die we onze studenten willen meegeven. Onze docenten en de specialisten van De Nieuwe Zaak vormen vaste teams, waardoor wij onze studenten maximaal kunnen opleiden. Voor nu en in de toekomst”
Sophie van Rooij, Program Manager Thuiswinkel e-academy: “Online Marketing gaat over het winnen van bezoekers, het converteren tot klant en het uitbouwen van de relatie. Theorie en praktijk gaan hierbij hand in hand. We zijn verheugd dat de opleiding Digital Marketing Professional volledig aan de e-Marketing competenties voldoet. Gewaardeerde extra’s zijn de vier Google en Facebook certificaten waarmee studenten de opleiding afronden”