Account Manager Nestlé Purina Petcare
Startdatum Nestlé | Februari 2015 |
Studie | Msc. Marketing Management |
Passies en hobby’s | Voetbal, sporten, eten, koken, festivals, vrienden en reizen |
Hoe ben je bij Nestlé terecht gekomen?
Na een intensieve maar relatief korte sollicitatieprocedure mocht ik dan toch echt aanschuiven bij DE Business Course van Nestlé en tevens laatste ronde voor het Young Talent Programme. De sfeer die er tijdens deze 3 dagen heerste is lastig te beschrijven. Stel je een soort cocon voor waar 24 zeer gemotiveerde, sociale en ambitieuze studenten allen meedingen naar een plekje in het Young Talent Programme, onder het toeziend oog van enkele ervaren Nestlé medewerkers, waar het plezier maken en sociale aspect centraal staat. Kortom: “Work hard, play hard”. Nadat ik deze sfeer 3 dagen mocht proeven wist ik zeker dat dit het bedrijf was waar ik mijn carrière een vliegende start wilde geven en gelukkig dacht Nestlé daar net zo over.
Mijn loopbaan bij Nestlé
Zoals iedereen binnen het Young Talent Programme ben ik ook gestart in de buitendienst als Regional Account Manager. Ik durf te beweren dat dit een van de meest leerzame en waardevolle momenten is geweest van mijn carrière tot dusver. Ik ben ervan overtuigd dat de beste marketingplannen, salesstrategieën en categorievisies alleen gecreëerd kunnen worden als je ook daadwerkelijk beseft en ervaren hebt wat dit in de praktijk, de winkelvloer, betekent. Om aan het begin van je carrière de kans te krijgen om de “feeling” en kennis op te doen van het dagelijks reilen en zeilen op de winkelvloer is uniek. Deze opgedane kennis zal altijd van pas komen gedurende je carrière in de FMCG-branche.
Na deze enerverende tijd ‘op de winkelvloer’ ben ik aan de slag gegaan als Account Manager (Sales) bij Nestlé Purina Petcare, de diervoedingsafdeling van Nestlé, met onder andere de merken Purina One, Gourmet, Felix en Bonzo. Mijn klanten zijn voornamelijk actief binnen het Cash & Carry-kanaal, denk hierbij aan groothandels als Makro, Hanos etc. Een typische werkdag begint bij mij met een kop Nescafé Dolce Gusto-koffie met mijn salesvrienden, vervolgens heb ik een meeting over nieuwe productintroducties en groeimogelijkheden, waarna ik contact ga zoeken met mijn klanten om ad-hoc-vragen te beantwoorden of salesplannen te bespreken. Kortom, elke dag nieuwe ontwikkelingen en kansen.
Waarom Nestlé?
Over dit gedeelte kan ik vrij kort van stof zijn: Als jij zoekende bent naar een bedrijf waar je voldoende (internationale) carrièremogelijkheden hebt, je verantwoordelijk bent voor de grootste merken in de markt, er in je ontwikkeling geïnvesteerd wordt door trainingen en workshops, ‘samen winnen’ centraal staat, de sfeer onderling ambitieus maar zeer vriendschappelijk is en een vrijdagmiddagborrel nog weleens ontaardt in een gekke avond, dan zou ik mij zeker aanmelden voor het Young Talent Programme van Nestlé Nederland!