Brand Manager Felix
Startdatum Nestlé | Januari 2013 |
Studie | Msc. Marketing |
Passies en hobby’s | fotografie, moderne kunst & roeien |
Hoe ben je bij Nestlé terecht gekomen?
Tijdens mijn studie wist ik al dat ik een carrière wilde in de FMCG-sector en daarnaast waren twee zaken heel belangrijk voor mij: internationale mogelijkheden en A-merken. Internationale mogelijkheden, omdat ik de ambitie heb om in het buitenland te wonen en werken, en A-merken, omdat ik zelf redelijk competitief ben en dus graag bij de ‘winnaars’ wil horen.
Toch was Nestlé specifiek uiteindelijk ook een gevoelskeuze. Daarin was de Business Course leidend en is één moment mij echt bijgebleven. Dit is het moment waarop alle deelnemers de huidige Young Talents ontmoetten en de Young Talents zich voorstelden aan de hand van een nog onbekende vraag. Deze ontmoeting breekt meteen het ijs omdat jij als deelnemer opeens niet meer de enige bent die in ’the spotlight’ staat. Voor mij creëerde dit moment een enorm gevoel van ‘wij’ en zo ervaar ik Nestlé nog steeds, als een groep mensen die iedereen welkom heet en samen naar één doel streeft.
Mijn loopbaan bij Nestlé
Net als de andere Young Talents ben ik begonnen in Field Sales. In de functie Field Sales ben je als Regional Accountmanager verantwoordelijk voor je eigen klanten. Deze functie biedt je de mogelijkheid om in een korte tijd veel te leren over de markt, de concurrentie, ons eigen assortiment en jezelf. Ik heb in deze functie geleerd vanuit de klant te denken en vervolgens een haakje te vinden naar mijn eigen targets in plaats van andersom. Na Field Sales heb ik een stap gemaakt naar Marketing en was ik product manager van het lekkerste assortiment van Nestlé; confectionery, bestaande uit o.a. SMARTIES en Nestlé L’Atelier.
Sinds kort ben ik Brand Manager van Felix en werk ik met veel plezier op (momenteel) het grootste kattenvoermerk van Nederland. Iedere dag is verschillend maar voor mij een mooie combinatie van strategie, een langetermijnvisie, en het dagelijks managen van je merk.
Waarom Nestlé?
Nestlé zet mensen op nummer 1 en dit merk je zowel persoonlijk als professioneel. Ik ben erg ambitieus en vind het belangrijk dat mijn werkgever mij hierin steunt. Dat gevoel heb ik bij Nestlé absoluut. Wanneer je uitspreekt waar je naartoe wilt dan is er veel mogelijk. Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan coaching en persoonlijke ontwikkeling. Nestlé investeert in het potentieel van mensen; de persoon die je morgen kunt zijn. Je krijgt de ruimte en de tijd om jezelf te ontwikkelen. Ik ben ervan overtuigd dat dit mij heeft gebracht waar ik nu ben. Op professioneel vlak merk ik dat Nestlé mensen op nummer 1 zet als ik kijk naar de manier waarop wij als groot bedrijf onze verantwoordelijkheid nemen in belangrijke kwesties, zoals (jeugd-)werkloosheid, klimaatverandering en obesitas. Wie wil nu niet voor zo’n bedrijf werken?