Bij Coca-Cola Enterprises (CCE) streven ze ernaar om het beste in alle werknemers naar boven te halen. Iedere werknemer moet zich thuis voelen binnen de bedrijfscultuur, om dat te bereiken streeft CCE naar een zo breed mogelijk personeelsbestand. De klanten die zij bedienen en de maatschappij waarin we leven is immers ook erg divers. Ook het creëren van een veilige en gezonde werkomgeving is erg belangrijk voor CCE.
Diversiteit bij CCE wordt gestimuleerd
Zoals eerder aangegeven streeft Coca-Cola naar een medewerkersbestand die even divers is als de samenleving. Dit zorgt ervoor dat CCE wordt gezien als een interessant werkgever en leverancier. Daarnaast zorgt het voor een creatiever en succesvoller bedrijf. Om te laten zien dat er echt werk wordt gemaakt van het creëren van diversiteit op de werkvloer heeft CCE in 2011 een campagne ontwikkeld, genaamd ‘Thirst’. Deze campagne laat de diversiteit van de medewerkers van CCE zien. Aansluitend laat CCE weten op zoek te zijn naar nieuwe medewerkers van verschillende leeftijden en met verschillende achtergronden. Deze nieuwe medewerkers moeten ‘dorstig zijn naar succes’, aldus CCE. Ze moeten de ambitie hebben om de klanten zo goed mogelijk te helpen en daarnaast helpen te zorgen dat Coca-Cola zijn positie als marktleider behoudt.
Opleidingen voor alle werknemers
Door via opleidingen alle werknemers te voorzien van veel kennis zorgt CCE ervoor dat alle werknemers zowel professioneel als persoonlijk groeien. Voorbeelden hiervan zijn de Commercial Academy en de Health & Wellbeing Academy.