Wanneer jij één of meerdere bedrijven in beeld hebt die jij interessant vindt is het zaak om te onderzoeken of deze organisaties startfuncties hebben die aansluiten bij jouw persoonlijke kwaliteiten, interesses, ambities en persoonlijkheid. Dus wat jouw ideale functie is. Het gaat hierbij nog niet om de titels van deze functies. Die zeggen meestal maar weinig, en bovendien is de daadwerkelijke functieomschrijving die bij een bepaalde titel hoort, bijvoorbeeld ‘junior brand manager’, van bedrijf tot bedrijf weer anders.
Het is veel beter, en voorkomt een hoop energieverspilling, om in bovenstaand geval te zoeken naar een marketingfunctie die voor een groot deel aansluit bij de vaardigheden en mogelijkheden waar jij energie van krijgt. Of dit zo is staat waarschijnlijk niet helemaal duidelijk in de paar regels functieomschrijving in een advertentie of op een website, maar tijdens jouw studententijd kun jij tijdens workshops, inhousedagen en business courses alles vragen. Wanneer je na jouw onderzoek een duidelijk raakvlak treft besluit je te solliciteren naar jouw ideale functie!
Lees hier ook de blog hoe je de perfecte baan vindt die bij jou past!