Stageblog Floortje van Linden | Ahold Delhaize

0
Leestijd: 3 minuten

Vorig jaar heb ik mijn bachelor studie Bestuurs- en Organisatiewetenschappen aan de Vrije Universiteit Amsterdam afgerond. Buiten dat ik het een leuke en interessante studie vond, heb ik altijd de praktijkervaring gemist. Leren uit de boeken is toch heel anders dan leren van de praktijk. Toch heb ik ervoor gekozen om te beginnen aan de master Business Administration aan de Vrije Universiteit. Na een half jaar studeren had ik toch behoefte aan iets anders. Daarom ben ik op het laatste moment opzoek gegaan naar een stage. Ik wilde voorkomen dat ik als 23-jarige zonder enige ervaring, los van bijbaantjes, op de grote arbeidsmarkt terecht zou komen. Wat wil ik precies gaan doen? Waar ben ik goed in? En waar haal ik energie uit? Dat zijn de vragen waar ik tijdens mijn stage graag antwoord op wilde krijgen. Bij een groot en succesvol bedrijf als Albert Heijn kon ik als geen ander proeven van de verschillende mogelijkheden op carrièregebied. De keuze om een stage te gaan lopen bij Albert Heijn was voor mij dus geen moeilijke. 

Inmiddels ben ik nu een paar maanden werkzaam als stagiair op de marketingafdeling Brand Creation. Aan het begin werd ik al gelijk ik het diepe gegooid, waar ik achteraf veel van heb geleerd. Ik kreeg meteen veel meer verantwoordelijkheid dan ik had verwacht. Zo mocht ik aan meerdere interessante projecten meewerken en kreeg elk detail van het project mee. Een voorbeeld van een terugkomend project is de prijswinnaars. Wanneer Albert Heijn een prijs heeft gewonnen voor een bepaald product moet hiervoor meestal een logo, poster of advertentie ontworpen worden. Ik zorg er dan voor dat dit wordt ontworpen door de AH studio en dat het er helemaal naar idee uit komt te zien. Dit is een heel leuk en creatief taakje dat ik als stagiair helemaal zelfstandig mag oppakken. 

Wat ik ook erg leuk vind aan deze stage is dat ik meteen het gevoel kreeg dat ik echt bij het team hoorde. Dit is ook de reden dat ik mij snel thuis voelde bij Albert Heijn. Wat mij al meteen opviel, is dat als stagiair mijn mening echt wordt gewaardeerd. Ik word gestimuleerd om over dingen mee te denken en dit ook uit te spreken. Ook staat iedereen open om kennis te maken en al mijn vragen te beantwoorden. De werksfeer is daarom erg prettig en motiverend. Iedereen werkt hard, maar er is ook altijd tijd voor even een grapje of een gezellig gesprekje tussendoor.  

Wat ik ook erg leuk vind, is om met stagiairs van andere afdelingen op te trekken; samen lunchen of af en toe een koffietje drinken. Supergezellig en ook altijd handig om meerdere mensen te kennen, zeker binnen zo’n groot bedrijf als Albert Heijn. Voor de mensen die er echt geen genoeg van kunnen krijgen worden er ook leuke borrels georganiseerd. 

Toch is het nu door Corona een gekke tijd om stage te lopen. De eerste twee maanden heb ik de mensen, de sfeer en het hoofdkantoor steeds beter leren kennen. Opeens zit ik nu thuis, alleen aan mijn bureau en dat is zeker even wennen. De meetings zijn nu via een call of een video call. Ik kan niet meer zo makkelijk even naar iemand toelopen om iets te vragen of gewoon om even te kletsen over van alles en nog wat (ook mis ik stiekem de heerlijke koffietjes van de AH To Go wel een beetje). Toch vind ik het wel interessant om mee te krijgen wat er gebeurt in een crisis zoals deze. Hoeveel agenda’s er omgegooid moeten worden, hoeveel nieuwe oplossingen bedacht moeten worden en hoe iedereen enorm hard werkt om er samen iets van te maken. Toch hoop ik dat ik mijn laatste maandje nog op het hoofdkantoor kan vertoeven. 

Al met al kan ik iedereen aanraden om een stage te gaan lopen bij Albert Heijn! Ik kan je vertellen: je krijgt er zeker geen spijt van. 

Wil jij ook stage lopen bij Ahold Delhaize? Schrijf je nu in voor de virtuele Marketing Communicatie Matching Day op 21 april!

Ga naar de website
Share.

Comments are closed.