Tijdens mijn studie in Wageningen, kreeg ik al veel te maken met de food sector en in mijn vrije tijd ben ik veel bezig met gezonde voeding. Deze combinatie zorgde uiteindelijk voor een grote interesse in bedrijven binnen de FMCG-sector. Consumenten gedrag in een supermarkt heb ik altijd interessant gevonden. Waarom kiezen consumenten voor bepaalde producten? Hoe kan hier op worden ingespeeld? En dan voornamelijk, hoe kan hier op ingespeeld worden om consumenten te stimuleren in het maken van bewuste en gezonde keuzes? Een supermarkt zoals Albert Heijn heeft daar een grote invloed op.
Na het bekijken van verschillende opties wat betreft stages in de FMCG-sector, besloot ik om mij in te schrijven voor de Matchingday van Commercie bij Ahold Delhaize. De recruiter belde mij een dag later op en koppelde mij aan verschillende vacatures. Hier stond ook de vacature van Intern Category Manager binnen de AGF afdeling tussen. De categorie AGF trok meteen mijn aandacht, het is een categorie waar de klant van Albert Heijn als eerste mee te maken krijgt in de winkel, een categorie die alledaags bijdraagt aan de gezondheid van de klant en daarnaast staat kwaliteit binnen de categorie centraal. Niemand wordt blij van een te snel bruin gekleurde banaan toch?
Ik ging het sollicitatie gesprek met veel enthousiasme in. Het is dus voornamelijk belangrijk dat je laat merken dat je er voor wilt gaan, een goed CV is daarbij leuk mee genomen maar geen must. Omdat het gesprek virtueel was, liep ik tegen wat technische issues aan. Een tip; bereid dit goed voor om zo onnodige stress te voorkomen. Verder liep het gesprek erg soepel en had ik er een goed gevoel over.
Een paar maanden later begon mijn stage binnen de AGF categorie. Ik was blij met hoe ik werd ontvangen, iedereen besteed er extra aandacht aan omdat het niet altijd even makkelijk is om in te werken vanuit huis. Na een maandje voelde ik mij al helemaal thuis binnen het team en had ik mijn draai gevonden wat betreft de werkzaamheden. Ik ben dagelijks bezig met het coördineren van projecten. De projecten verschillen van het aanpassen van de ingrediënten op een product tot het introduceren van het nieuwe kerst design.
Het is leuk en af en toe ook een uitdaging om te schakelen tussen verschillende stakeholders en iedereen tevreden te houden. Je hebt voornamelijk veel contact met het design team van AH en verschillende leveranciers. Elke dag heb ik wel een meeting om projecten te bespreken en mee te denken met innovatieve ideeën. Daarnaast heb ik ook veel virtuele koffietjes met collega’s gedronken, om zo ook kennis op te doen van andere afdelingen en functies.
Ik loop nog 2 maanden mee als stagiair en heb besloten om daarna te solliciteren voor het management traineeship van Albert Heijn. De stage periode heeft dus zeker een positieve indruk op mij achter gelaten en ik kan het iedereen aanraden!
Wil jij ook de kans grijpen en stage lopen bij Ahold Delhaize? Klik hier!