Marloes (24) werkt als B2B Marketing Manager bij T-Mobile. T-Mobile zit nog niet zo lang in het B2B segment. We groeien op dit moment enorm wat ervoor zorgt dat er heel veel mogelijk is. B2B Marketing is heel erg breed. Enerzijds worden er nieuwe producten bedacht, bestaande producten verbeterd/uitgebreid maar ook worden er campagnes bedacht en wordt sales ondersteund.
Meer junioren
Ik ben niet aangenomen voor een specifieke opdracht maar meer ter ondersteuning van het team. Er werken veel seniors op de afdeling en ze willen dat er ook meer juniors zijn. Doordat ik niet een specifieke opdracht heb doe ik veel verschillende dingen. Zo zijn we druk bezig met een grote marketing campagne voor het MKB. Iets wat lange tijd stil heeft gelegen en nu weer gaat starten. Doordat we geen ervaringen hebben van eerder campagnes gaan we alles nu proberen en zelf uitzoeken, een leuke uitdaging. Daarnaast houd ik me bezig met het organiseren van de klantendag voor onze grootzakelijke klanten. Een dag volledig in het teken van digitale transformatie. De stress en druk voor het organiseren lopen nu wat op, maar ik denk dat het een hele toffe dag wordt!
“Doordat ik geen vaste rol heb ben ik betrokken bij allemaal verschillende projecten en werk ik met veel verschillende mensen samen. Dit is ontzettend leerzaam!”
Binnen B2B is er op allerlei niveaus een nieuw management. Ik heb een nieuwe manager en de manager daarboven is net begonnen. Hierdoor hebben we nu veel teamdagen om te kijken wat wij willen als team, hoe we samenwerken en wat onze doelen zijn. Dit geeft me de kans om mijn collega’s goed te leren kennen.
Even wennen
Toen ik net begon duizelde het me van alle afkortingen en gekke termen die voorbij kwamen. Binnen T-Mobile gebruiken ze super veel afkortingen, waardoor ik voor mezelf een lijst bijhoud met alle betekenissen. Zo leer je het vanzelf! Waar ik ook aan moet wennen is dat dingen soms langzaam gaan en iedere keer weer anders moeten. Zul je niet zien dat je een gloednieuw idee hebt uitgewerkt en de plannen op het laatste moment wijzigen…
Projectmanagement en zelfreflectie
Tijdens de trainingsdagen van Skyscrapers word ik gedwongen kritisch te kijken naar mijzelf. Door met elkaar in gesprek te gaan over wat er speelt en hoe je met bepaalde situaties omgaat, leer je heel erg veel. Daarnaast wordt er binnen T-Mobile veel projectmatig gewerkt, dus onze training Projectmanagement was erg bruikbaar! Sowieso heb ik veel contact met mijn mede-Skyscrapers en delen we alle leuke en lastige momenten, successen en learnings!
Mijn werkdag:
09.00 uur: Start van de werkdag. Mail bijwerken.
09.30-10.30: Teamoverleg
10.30: Werken aan projecten
We werken flex maar eigenlijk zit iedereen veel op dezelfde plek. Nu hebben we tijdens een offsite met de hele afdeling afgesproken dat iedereen minimaal 1 keer per week op een andere plek gaat zitten. Een aantal werden hier heel fanatiek in en gingen expres op de plekken zitten van collega’s die echt hun eigen plekje hebben.
12.00: Lunch
13.00: Afspraak
14.00: presentatie maken
15.00: Bila met mijn manager
15.30: Afspraak 2
17.30: Afronden en kijken naar de volgende dag
Skyscrapers Talent Incubator
Ik wist dat ik iets wilde waar ik mijzelf goed kon ontwikkelen, met name door trainingen, maar wat ik precies qua functie of bedrijf wilde wist ik totaal niet. Skyscrapers sprak mij aan omdat er veel tijd wordt besteed aan je persoonlijke ontwikkeling, zij je helpen met een opdracht vinden die bij je past en ze maatschappelijke betrokkenheid hoog in het vaandel hebben staan. De rol van marketing manager bij T-Mobile bevalt mij dus goed. Ik kijk ook al erg uit naar het werken aan een social business case!
Lees hier meer over werken bij Skyscrapers
Ben jij hoogopgeleid talent, bijna afgestudeerd en op zoek naar een traineeship, business course of inhousedag? Of hulp nodig bij de zoektocht naar jou eerste droombaan? schrijf je dan in voor onze Talentpool!